duminică, 23 ianuarie 2011

Incepe sezonul reducerilor!

Maine, magazinele incep, oficial, soldarile pentru produsele din colectia de toamna-iarna. Protectia Consumatorilor le spune consumatorilor la ce sa fie atenti atunci cand ies la shoppingMaine incepe, oficial, perioada reducerilor in magazine, moment indelung asteptat de consumatori, in contextul economic actual. 

Incepe sezonul reducerilor!
Si consumatorii din Romania s-au obisnuit in ultimii ani sa beneficieze de reduceri la produsele pentru care ar fi platit un pret mult mai mare in afara perioadei de soldari. Iar pentru ca aceasta practica de reducere a preturilor este reglementata prin lege, exista doar doua perioade in care se pot vinde articole prin soldare. Astfel, in perioada 15 ianuarie-15 aprilie se pot realiza reduceri pentru produsele de toamna-iarna, in timp ce intre 1 august si 31 octombrie este perioada de soldare pentru produsele de primavara-vara.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a dispus supravegherea, la nivel national, a modului de respectare a prevederilor legale privind protectia consumatorilor in cadrul vanzarilor de soldare si explica la ce anume ar trebui sa fie atenti consumatorii in momentul in care vor sa iasa la cumparaturi.
"Vanzarea de soldare este acea vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea de "soldare/soldari/solduri" si care, printr-o reducere de pret, are ca efect vanzarea accelerata a stocului de marfuri dintr-o structura de vanzare cu amanuntul, in scopul reinnoirii sezoniere a sortimentului de marfuri", precizeaza Protectia Consumatorilor, intr-un comunicat remis redactiei. Produsele care pot fi supuse soldarii sunt articolele de imbracaminte, articolele de blanarie-pielarie, confectiile, tricotajele, inclusiv lenjeria, tesaturile, marochinaria, incaltamintea si articolele sezoniere de sport-turism, precum si alte produse care sunt stabilite prin norme ca facand parte din categoria produselor sezoniere.
De retinut este ca orice anunt de reducere de pret exprimat in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice. Totodata, este interzis ca o reducere de pret pentru un produs sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs.
In ceea ce priveste comerciantii care practica reducerile de pret, trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte: vanzarile de soldare trebuie sa fie efectuate numai in cursul a doua perioade pe an, cu o durata maxima de cate 45 de zile fiecare, cu conditia ca produsele propuse pentru soldare sa fie achitate furnizorului de catre comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de debut a perioadei de vanzari de soldare si oferite spre vanzare in mod obisnuit inaintea acestei date.

Sfaturi pentru consumatori

Orice reducere de pret, exprimata in valoare absoluta sau in procent, trebuie sa fie efectuata vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice, fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior - barat, fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare sau prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior - barat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu