duminică, 23 ianuarie 2011

Planul lui Mircea Sandu pentru Euro 2024: stadioane de milioane de euro, autostrazi si hoteluri noi


Planul lui Mircea Sandu de a inscrie Romania in cursa pentru organizarea Campionatului European de fotbal din 2024 poate fi cel mai mare efort de modernizare a tarii, din ultimii 50 de ani, noteaza Mediafax.ro.
Pentru ca planului "Nasului" sa mearga ca pe roate, trebuie sa se puna de acord clasa politica cu guvernul si oamenii de afaceri. Sandu nu va scoate niciun ban din buzunar.

Mircea Sandu a venit cu planul ca Romania sa organizeze Euro 2024 alaturi de o tara vecina, Ungaria sau Bulgaria. Ideea a fost lansata in urma cu cinci ani, insa in prezent, suntem insa intr-o postura care ne favorizeaza: am devenit membri UE, s-au demarat lucrarile la autostrazi, seful UEFA a devenit Michel Platini, prietenul lui Mircea Sandu.

Pentru a spera ca primim Euro 2024, trebuie ca Romania sa aiba, la data ultimei inspectii (probabil in 2016-2017) mii de kilometri de autostrazi, cai ferate moderne, aeroporturi de nivel european, capacitatea de a gazdui sute de mii de turisti in conditii civilizate si multe altele. O prima evaluare arata ca, fara 15-20 de miliarde de euro, toate acestea nu sunt posibile.

Singura varianta viabila e alianta cu Ungaria. Vecinii de la Vest sunt mult mai avansati la capitolul infrastructura decat noi si bulgarii. Meciurile de la Euro se joaca in opt orase. Fiind vorba de un parteneriat cu Ungaria, noi vom asigura jumatate dintre acestea. Ţinand cont de actualele lucrari de infrastructura din Romania, dar si de nivelul de dezvoltare al oraselor, favorite par Bucuresti, Brasov, Cluj si Timisoara. In discutie ar mai putea intra Constanta. Autostrazile catre Cluj si Timisoara au fost incepute deja, finantarea pentru coridorul IV pan-european (Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Timisoara) e asigurata, in mare parte, de UE, toate orasele vizate sunt importante centre economice, in plus au o lunga traditie in fotbal, scrie Prosport.ro.

Exista insa si obstacole foarte mari: terminarea autostrazilor in urmatorii cinci-sase ani presupune o accelerare decisiva in acest domeniu. Trebuie reabilitate si modernizate complet caile ferate spre Cluj si Timisoara. Trebuie construite din temelii stadioane la Timisoara si Brasov. In ultimul caz, mai trebuie ridicat, tot de la zero, si un aeroport.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu